Forbedret timeregistrering er essentielt

Timeregistrering vendt på hovedet

De sidste 15 år har timeregistrering været det samme. Samme problemer – samme procedurer.

Ledere har alle dage brugt mange ressourcer på at få deres medarbejdere til at fokusere på forbedret timeregistrering. Efterfølgende har de brugt endnu flere timer på at finde ud af, hvad de præcist er brugt på, når der skal faktureres.

Men har du ligesom mange andre blot accepteret, at det er sådan, det er?

Det gjorde vi i over 10 år, indtil vi hos Blue Dock ændrede på det.

 

Vi satte fokus på forbedret timeregistrering

Vi stillede os selv en række spørgsmål for 4 år siden:

Hvad nu hvis…

  1. Vores timeregistreringssystem kunne fortælle os, hvad vi havde arbejdet på? Så vi kun skulle tage stilling til, hvad vi ville tilføje på timeseddelen?

 

  1. Min mobiltelefon kunne fortælle mig, hvilke kunder jeg har snakket med, og hvor lang tid. Så jeg blot skulle trykke “tilføj timeseddel”?

 

  1. Alle aftaler var digitalt godkendte af kunder, og jeg løbende, når jeg registrerede tid, kunne se, hvor meget jeg tidligere havde registreret. Og hvor mange timer, jeg havde tilbage til en opgave?

 

  1. Jeg som leder kunne se, hvilke medarbejdere der performer godt og kunne belønne dette?

 

  1. Jeg som leder kunne se, hvilke opgaver en medarbejder har succes med at udføre indenfor budget? Og hvilke der altid går galt?

 

  1. Blev adviseret når jeg igen havde estimeret et projekt for lavt, og hvad den rigtige pris ville være baseret på tidligere lignende projekter og timeforbrug?

 

  1. Jeg kunne reducere tiden, jeg bruger på fakturering med 80% samtidigt med, at jeg kunne fakturere mere og få gladere kunder?

 

Og løsningen på vores ønsker? Portlr.

 

Da vi hos Blue Dock i det skjulte havde brugt systemet i 4 år med stor succes, tænkte vi, at vores kollegaer og konkurrenter skulle have samme mulighed. Derfor etablerede vi virksomheden Portlr.

 

Lad os vise jer, at ovenstående 7 punkter er mulige at opnå, når man vender timeregistrering og opgave/sagshåndtering på hovedet og kombinerer dette med Machine Learning og Business Intelligence.