Blue Dock optimerer Air Greenlands intranet

Air Greenland er Grønlands største flyselskab og ejet af Grønlands selvstyre. Med hovedlufthavnen i Nuuk og et stort antal medarbejdere er det vigtigt for selskabet at have et effektivt intranet, der kan understøtte deres daglige arbejde. Derfor tog Air Greenland kontakt til Blue Dock for at få hjælp til at optimere deres eksisterende intranet, der var baseret på standard SharePoint. 

Ikke tilfreds med tidligere udviklet intranet af tidligere leverandør

Air Greenland havde allerede haft en leverandør til at udvikle deres intranet, men var ikke tilfredse med resultatet. Derfor overtog Blue Dock projektet og arbejdede tæt sammen med Air Greenland for at forstå deres specifikke behov og ønsker til det nye intranet. 

En af de første udfordringer var at forbedre det visuelle udtryk af intranettet, da Air Greenland ikke var tilfredse med det design, de tidligere havde fået. Blue Dock gik derfor i gang med at skabe et nyt og visuelt flot intranet med et brugervenligt design. 

Air Greenland havde også brug for en bedre måde at håndtere personalets håndbog på. Blue Dock hjalp med at gøre det lettere at administrere og opdatere håndbogen, så den altid var opdateret og tilgængelig for medarbejderne. 

“Search as you type”

Det var også vigtigt for Air Greenland at gøre det nemt for medarbejderne at finde relevante processer, procedurer og retningslinjer, der kunne hjælpe dem i deres arbejde. Blue Dock implementerede derfor en effektiv søgemotor med “search as you type”, så medarbejderne nemt kunne finde de informationer, de havde brug for. 

Blue Dock hjalp også med at optimere intranettet til at understøtte arbejdet med kantinen og forplejning til møder. Med den nye løsning var det nemt for medarbejderne at finde information om kantinen og bestille forplejning til møder. 

Samlet set

Blue Dock byggede løsningen på Power Apps og standard SharePoint og skabte en god tagging-motor, der gjorde det nemt at finde data. Air Greenland har opnået gode resultater med det nye intranet. 

Blue Dock i stand til at hjælpe Air Greenland med at skabe et effektivt intranet, der mødte deres specifikke behov og ønsker. Den nye løsning var ikke kun brugervenlig og visuelt flot, men også effektiv til at hjælpe medarbejderne med at finde den information, de havde brug for.