CO-ROs nye servicedesk – one-stop shop og øget effektivitet

servicedesk, CO-ROs nye servicedesk – one-stop shop og øget effektivitet

Øget effektivitet og digitaliseret arbejdsplads med ny servicedesk

CO-RO øgede deres effektivitet med en ny servicedesk, der gjorde deres arbejdsplads mere digital. Løsningen er leveret af Blue Dock og bygger på SharePoint Online. SharePoint Online giver virksomheden mulighed for at arbejde i skyen og på den måde forbedre tilgængeligheden blandt alle medarbejdere. Det er nemt for brugere at oprette, dele og lave rettelser i dokumenter på tværs af afdelinger uden at overskrive andres rettelser.

Systemet giver CO-ROs medarbejdere oversigt over de workflows, som de er en del af. Skal der fx igangsættes en it-opgave, løses et it-problem, repareres noget i bygningen eller bookes forplejning til møder, løber hele processen i ét workflow – fra medarbejderen opretter opgaven, til opgaven er løst. Idéen var at CO-ROs servicedesk skulle fungere som en ‘one-stop shop’. Det vil sige, at brugeren på samme side bliver tilbudt alle de løsninger, som han/hun søger. Medarbejderen skal altså kun et sted hen for at finde alle de funktioner, som han/hun har brug for.

CO-RO havde et ønske om at digitalisere arbejdspladsen. Det betød et behov for en automatiseret proces omkring it-management, facility management og kantinebestillinger. Blue Dock tegnede i tæt samarbejde med CO-RO de processer og workflows, som sker indenfor forskellige områder for den enkelte medarbejder, når der opleves problemer.

Hvem er CO-RO?

CO-RO er en virksomhed der specialiserer i frugtdrikke som fx Sun Lolly, Sutop, Sunquick osv.. Virksomheden blev stiftet i Danmark i 1942 og er stadig lokaliseret i vores lille land. CO-ROs brand er i dag repræsenteret i 80 forskellige lande, men produktionen er stadig primært udført i Danmark.