Sådan får du en fuld digital arbejdsplads på blot 3 måneder

digital arbejdsplads, Sådan får du en fuld digital arbejdsplads på blot 3 måneder

Hjerteforeningen har fået nyt intranet og knyttet de frivillige tættere på organisationen ved hjælp af SharePoint og Office 365. Det samme kan du.

En komplet digital arbejdsplads? Lyder der ikke smukt? Realiteten er desværre, at det ikke er alle, der er med på bølgen i form af en opdateret digital arbejdsplads. Men det kan du nu komme med hjælp fra Blue Dock.

Blue Dock har med udgangspunkt i vores Vanilla Intranet-koncept på rekordtid udrullet en fuld digital arbejdsplads og intranet til de interne medarbejdere. Derudover har vi introduceret en løsning, så de frivillige også kan logge på og arbejde via lokale sites baseret på Office 365. Derigennem får de øgede muligheder for at arbejde tættere sammen med Hjerteforeningen samt sikre at data behandles forsvarligt.

Intranettet er implementeret på SharePoint og matcher organisationens visuelle identitet. Intranettet er et “Onepage”-intranet, hvor alt relevant og personligt indhold kan findes på forsiden. Det betyder, at medarbejderen ikke skal bruge tid på at navigere frem og tilbage på undersider. Nemt og overskueligt – præcis som vi kan lide det.

Fra fileshare til Office 365

Alle data fra fileshares og personlige drev er migreret til Office 365. Udover øget effektivitet, optimeret tilgængelighed og øget backup så er der også en betragtelig økonomisk gevinst, som betyder, at hele projektet inkl. forankring er tilbagebetalt på under 12 måneder.

Fokus på projekt- og sagshåndtering

Et element af løsningen var etableringen af projekt-, sags- og afdelingssites. Dette blev gjort med udgangspunkt i standard Office 365-groups. Mere konkret med Blue Docks provisioningsmotor, som bygger sitesene for brugerne, sikrer ensartethed og rettigheder samt optimerer den efterfølgende vedligeholdelse og kontrol. Alt sammen sker med respekt for Office 365 og sikrer samtidig, at løsningen kan følge Microsofts opdateringscyklus.

Al respekt til GDPR

Et element af projektet med en fuld digital arbejdsplads var at gøre dem klar til understøttelse af GDPR. Som en del af migreringsprojektet fra fileshare til SharePoint og opbygning af sites i Office 365 blev GDPR inkluderet som en naturlig del, så Hjerteforeningen sikrer, at personfølsomme data bliver behandlet forsvarligt. Der er altså helt styr på de nye regler.

Fordele for Hjerteforeningen ved implementering af intranet fra Blue Dock:

  • Onepage-intranet med alt relevant indhold tilgængeligt fra forsiden
  • Adgang fra alle mobile- og webplatforme
  • Overskueligt, enkelt og følger organisationens visuelle identitet
  • Baseret på standard Sharepoint/Office 365
  • Tilgang via Sharepoint-app når medarbejdere ikke arbejder foran PC

Fordele for Hjerteforeningen og de frivillige ved frivilligsites på Office 365:

  • Hjerteforeningen kan publicere nyheder til frivillige direkte fra intranettet
  • GDPR-opdateret – personlige oplysninger er ikke længere placeret på lokale PC’er
  • Frivillige kan uploade dokumenter og spare tid på mails
  • Yammer: Frivillige kan sambejde bedre med andre frivillige
  • Fuld tilgængelighed, sikkerhed, adgang til data overalt og backup 24/7
  • Tættere samarbejde mellem Hjerteforeningen og de frivillige

Fordele for Hjerteforeningen ved migrering af data til Office 365:

  • Optimeret sikkerhed og backup
  • Kraftigt reducerede driftsomkostninger
  • Øget effektivitet og tilgængelighed via en moderne og digital platform

Med en fuld digital arbejdsplads og et velfungerende intranet har Hjerteforeningen nu de bedst mulige forudsætninger for et godt samarbejde mellem organisationen og de frivillige.

Nu er det din tur til at opleve de mange fordele ved en digital arbejdsplads. Alt du skal gøre er at ringe på 51914488 eller sende en mail til jbl@bluedock.dk, og så er du i gang.

Er du interesseret i at læse mere om vores arbejde eller tage et blik på vores priser, er du mere end velkommen.