Kommunikation, vidensdeling og selvfølgelig tilgængelighed fra alle mobile enheder er i fokus på Københavns Lufthavns nye intranet.
Efter mange år på en ældre version af SharePoint har Københavns Lufthavn valgt at Blue Dock skulle implementere og udrulle et nyt intranet baseret på SharePoint online og udelukkende brug af SharePoints “Modern” teknologi.
Vidensdeling, søgning og rollebaseret indhold er i fokus på Lufthavnens nye intranet så den enkelte medarbejder automatisk får de informationer som er relevante for deres arbejdsfunktion.
Intranettet gør blandt andet brug af følgende komponenter fra Blue Docks intranet værktøjskasse:
- Nyheder
- Event modul med mulighed for tilmelding
- Kampagne modul
- Medarbejder søgning
- Opsamling af posts på sociale medier
- Kantinemenu
- Medarbejder til Medarbejder (Yammer)
- Dagens press
Løsningen er selvfølgelig designet så den understøtter Lufthavnens visuelle identitet og designet er udviklet i samarbejde med reklame bureauet MUMS Reklame bureau.
Da en stor gruppe af medarbejderne hos Københavns Lufthavn ikke sidder bag en PC men hvis primære enhed er en mobil så er løsningen selvfølgelig optimeret hertil, så medarbejderne får den samme oplevelse og visuelle identitet uanset fra hvilken enhed de besøger intranettet.
En vigtig del af intranet implementeringen er selvfølgelig forankring i organisationen og her har Blue Dock hjulpet med undvisning så alle dele af organisationen får fuld glæde af løsningen og tager den til sig fra dag et.