Link Logistics har fået nyt intranet med Teams chat integreret på forsiden.
Blue Dock har leveret nyt intranet til Link Logitics. Intranettet er bygget på modern SharePoint og indeholder alle de klassiske elementer såsom:
- Nyheder
- Kalender med fødselsdage, møder, arrangementer osv.
- Hurtige genveje til vigtigste funktioner
- Afdelingssites
- Søgning
- Personalehåndbog
- Osv.
Det som gør deres intranet specielt, er integrationen af PowerBI rapporter så alle medarbejder kan få en live opdatering med virksomhedens nøgletal.
Link Logistics har desuden valgt at få udviklet en webpart, som viser chatten fra virksomhedens fælles Teams kanal, i stedet for at vise Yammer chatten på forsiden af intranettet som mange andre gør.
Årsagen til dette skyldes at de allerede benyttede Teams til medarbejder til medarbejder chat, derfor gav det bedst mening at benytte et værktøj som de allerede kender, fremfor at introducere noget nyt – Yammer.
Med Teams integreret på forsiden af intranettet kan medarbejderne dele viden hurtigt uden at forlade intranettet.
Det har været et spændende og iterativt projekt, hvor både vi hos Blue Dock, men også projektdeltagerne hos Link Logistics løbende har udviklet og tilpasset løsningen efterhånden som kravene og ønskerne blev defineret. Resultatet er et visuelt flot og funktionelt brugbart og værdiskabende intranet, som danner fundamentet for den videre udbredelse af Office 365 hos Link Logistics.
Vi takker for det gode samarbejde og glæder os til de næste faser, som blandt andet indbefatter løsning til medarbejder samtaler (MUS) og projekt portal.