Når I tilbyder fast pris, hvorfor arbejder I så med estimater? Det spørgsmål har flere stillet. Vores estimat er ikke et overslag, men et regulært tilbud. Derfor skal I ikke betale en krone mere end det aftalte beløb, selvom I ændrer behov undervejs i processen.
Hvad mener vi med estimat?
Ordbogen definerer ’estimat’, som værende en anslået værdi. Og det er lige præcis dét, vores estimat er. Vi har ikke udført opgaven endnu, og kan derfor i teorien kun regne os frem til et estimat. Forskellen er, at det estimat bliver jeres faste pris. Har vi regnet forkert eller undervurderet projektets omfang, er det os, der hæfter for det. Ikke jer – selvom I måske har ændret retning undervejs i projektet og har andre ønsker til funktionalitet og design.
Nye meninger og behov er en del af processen
Når andre virksomheder arbejder med estimater, ender det i mange tilfælde med at blive dobbelt så dyrt. Og det har naturligvis betydning for oplevelsen og samarbejdet, hvis den regning, I modtager, pludselig er dobbelt så dyr som forventet. Årsagen til, at nogle IT-projekter løber løbsk, er ofte, at man som kunde ændrer mening. For os er det helt forventeligt, at man har lov til at blive klogere og opdage ny behov. Processen skal tage højde for det, uden at I faktureres beløb, der overstiger det, I havde forventet. Derfor har vi valgt, at vores kunder altid skal kende prisen på vores leverancer.
Fast pris – vi tager ansvaret
Som leverandører og specialister, er det altafgørende, at vi er i stand til at sætte os 100 procent ind i vores kunders behov. For at sikre, at vi forstår de presserende behov, bruger vi altid meget tid i virksomheden. Hvis I alligevel oplever at have nye ændringer, er der måske noget, vi har overset. Og det tager vi det fulde ansvar for. I skal derfor ikke betale en krone mere end den pris, vi aftaler inden, vi starter op på projektet.
Derfor er vores estimat er ikke et overslag, men et regulært tilbud.