Flere og flere virksomheder bruger Office 365 som en integreret del af deres digitale arbejdsplads.
Vi møder dog til stadighed en del virksomheder, der endnu ikke er rykket op i skyen med Office 365. Det kan der være mange årsager til. Vi giver her 10 grunde til at få rykket jeres forretning op i skyen med det samme.
1. Sikkerhed
Der er ingen tvivl om, at sikkerheden er større ved at have alt data samlet hos Microsoft i skyen fremfor på egne servere. Sidste år alene brugte Microsoft over en milliard dollars på sikkerhedsmæssige foranstaltninger.
Office 365 sikkerhedsopdaterer jeres data for jer, så I aldrig mere skal tænke på, om jeres data er i sikkerhed. Frygter i at miste data, kan vi fortælle af Microsoft sikkerhedskopierer al data, så I aldrig mere skal frygte at miste noget.
Læs mere om hvordan Microsoft sørger for sikkerheden her.
2. Tilgængelighed
Få adgang til alle filer når som helst, hvor som helst. Flere og flere virksomheder sætter tilgængeligheden af data som noget af det vigtigste, når de skal erhverve nye IT-løsninger.
Med Office 365 har I mulighed for at tilgå jeres dokumenter fra kontoret, hjemmet, bilen osv. I skal heller ikke tænke på, hvilken platform I bruger. Office 365 fungerer på alle platforme.
3. SharePoint
SharePoint er én af de mest anvendte platforme til dokumenthåndtering og samarbejde blandt virksomheder af alle størrelser. Det er nemt for brugere at oprette, dele og lave rettelser i dokumenter på tværs af afdelinger uden at overskrive andres rettelser. Med integration til Microsofts andre værktøjer, er SharePoint en optimal platform til hurtig og effektiv dokumenthåndtering. Det sikrer et samarbejde uden kompromis. SharePoint tilbyder en platform, der kan skræddersyes til jeres virksomhed – uanset om det gælder design eller funktionalitet. Desuden er det en meget prisvenlig platform ligegyldig, hvor mange brugere I er.
4. Vokser med din forretning
I takt med jeres forretning vokser, vil behovet for yderligere datakapacitet også vokse. I stedet for selv at skulle betale for nye servere og mere lagerplads, så lad Microsoft gøre det for jer.
Det fungerer ud fra et ”du får, hvad du betaler for”-princip. Omkostningen ved at opgradere er overraskende billig.
5. Yammer
Sociale medier betyder til stadighed mere og mere i måden, hvorpå virksomhederne kommunikerer.
Yammer kan beskrives som virksomhedernes svar på Facebook, og lægger i højere grad op til to-vejs-kommunikation.
Ligesom på Facebook kan brugerne ”like” og kommentere opslag, dele indhold og meget andet, der gør kommunikationen nemmere og let tilgængelig.
6. Simpel datamigrering til Office 365
Det er ofte meget nemmere og billigere end først frygtet, at migrere jeres data fra fysiske servere til Microsoft.
Derudover vil I opnå store økonomiske besparelser ved ikke længere at skulle drive- og betale vedligeholdelse af jeres forældede fildrev. Dette bliver fremadrettet håndteret af Microsoft til en brøkdel af, hvad I betaler i dag.
Vi har værktøjerne og processerne og vi følger jer kontrolleret gennem forløbet – også uden at det vil kræve en uoverskuelig indsats fra jeres medarbejdere.
7. Én samlet værktøjskasse
Microsoft Office 365 indeholder mange gode værktøjer til alle slags virksomheder og opgaver; SharePoint kan hjælpe med et intranet, OneDrive kan hjælpe med Cloud-lagring, OneNote fungerer som en digital notesblok – og meget mere.
Sammenhængen og samarbejdet mellem Office 365-applikationerne er helt unik i forhold til andre løsninger.
8. Arbejd sammen online
Én af de helt store fordele ved Office 365 er måden, hvorpå medarbejderne kan arbejde sammen. Der er fuld adgang til alle dokumenter, også selvom flere medarbejdere ønsker at tilgå/redigere samme dokument på samme tid.
Samme dokument kan redigeres af flere brugere på samme tid uden at overskride ændringer.
9. GDPR
De fleste virksomheders delte fildrev indeholder personfølsomme filer. Uanset om det omhandler medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere så skal informationerne behandles forsvarligt og indenfor rammerne af persondataforordningen.
Lovgivningen skal naturligvis overholdes, men I opnår også som virksomhed at få ryddet op, etableret en ny og mere tidssvarende filstruktur og ikke mindst strammet op på sikkerhed og backup.
10. Automatiske opdateringer
Uanset om det gælder sikkerhed-, design- eller funktionsopdateringer, så skal I aldrig mere tænke på manuelt at opdatere systemet. Microsoft klarer alle opdateringerne, uden det påvirker platformen. Jeres virksomhed vil altid være opdateret med de nyeste funktioner og den bedste sikkerhed uden, at I selv skal røre en finger.